سوالات متداول
حساب کاربری
آیا می توانم مشخصات کاربری و ایمیل خود را تغییر دهم؟
بله، با وارد کردن ایمیل و کلمه عبور خود وارد حساب کاربری خود شوید و از قسمت “اطلاعات حساب کاربری” تغییرات دلخواهتان را انجام دهید.
چگونه رمز عبور خود را تغییر دهم؟
برای این کار با وارد کردن ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شده و از قسمت “اطلاعات حساب کاربری” رمز عبور خود را تغییر دهید.
در صورتی که رمز عبور را فراموش کرده باشم چگونه وارد حساب کاربری شوم؟
شما ابتدا باید یک رمز عبور جدید ایجاد کنید. برای این کار در قسمت ورود/ثبت نام بر روی “گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟” کلیک کرده و با وارد کردن ایمیل یا نام کاربری خود، رمز عبور خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که برای این کار لینک تنظیم رمز عبور جدید از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد نه خود رمز.
چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
لطفاً ایمیلهای اسپم(spam) خود را چک کنید.
خرید از فروشگاه وی آر بازار و پیگیری سفارشات
آیا خرید حضوری برای مشتریان ممکن است؟
وی آر بازار یک فروشگاه اینترنتی است، لذا خرید و تحویل سفارش تنها از طریق سایت امکان پذیر است. لطفا از مراجعه حضوری جهت خرید و تحویل کالا خودداری نمایید.
در چه ساعاتی میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
سفارش کالا در تمامی روزهای سال به صورت ۲۴ ساعته امکان پذیر است.
آیا خرید از وی آر بازار بدون عضویت در سایت امکان پذیر است؟
بله، شما میتوانید بدون عضویت در سایت، خرید خود را انجام دهید.
پس از ثبت سفارش چگونه می توانم از وضعیت سفارش خود مطلع شوم؟
در صورت عضویت در سایت، شما می توانید با ورود به حساب کاربری خود، و کلیک بر روی گزینه “سفارش ها” از وضعیت سفارش خود مطلع شوید و سپس با کلیک بر روی گزینه “نمایش” می توانید جزییات سفارش خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی گزینه “پیگیری سفارش” و وارد کردن شماره سفارش خود، از وضعیت سفارش خود مطلع شوید.
آیا میتوانم برای شخص دیگری از وی آر بازار خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
بله، شما می توانید پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و افزودن آن ها به سبد خرید، با ورود به صفحه پرداخت در فلد های مربوطه، مشخصات و آدرس شخص تحویل گیرنده را وارد کنید. توجه داشته باشید که تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
آیا می توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر، کلیه مراحل از انتخاب محصول تا ثبت سفارش، به دلیل امکان بروز خطا، فقط به صورت اینترنتی میسر است. اما در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر برای خرید محصول دارید، می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.
آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
بله، فروشگاه واقعیت مجازی وی آر بازار امکان سفارش کالاهای مرتبط با هدف فروشگاه که در فروشگاه موجود نیستند را برای خریداران قرار داده است. توجه کنید که محصولات سفارشی که با درخواست خریدار از داخل و یا خارج از ایران خریداری می شوند امکان کنسل شدن ندارند. همچنین به این منظور، پیش از سفارش مبلغی بابت بیعانه دریافت می گردد و خریدار موظف است مابقی مبلغ را نیز در صورت تهیه سفارش پرداخت نماید. در غیر این صورت فروشنده میتواند نسبت به مطالبه مابقی مبلغ ادعا نماید. مبلغ بیعانه، درصدی از کل فاکتور خواهد بود که این درصد با توجه به ویژگی هایی از جمله مدت زمان واردات یا خرید کالا، قیمت کالا، امکان فروش به غیر و… توسط فروشگاه مشخص میگردد و غالبا بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ کل خواهد بود و مابقی مبلغ، بعد از تهیه کالا و پیش از ارسال برای خریدار دریافت میگردد.
آیا می توانم از موجود شدن محصولات نا موجود، با خبر شوم؟
بله، در صورت تمایل می توانید ایمیل خود را در قسمت “به من اطلاع بده” در صفحه محصول مورد نظر ثبت کرده تا در صورت اعلام موجودی، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی شود.
پرداخت و ارسال سفارشات
مبلغ سفارشم را چگونه پرداخت کنم؟
شما می توانید با استفاده از تمامی کارت های عضو شتاب از طریق درگاه بانک ملت و درگاه امن زرین پال، همچنین به صورت واریز به حساب پرداخت خود را انجام دهید.
در صورتی که پرداخت اینترنتی نا موفق بود ولی مبلغ از حساب من کم شد، چه اقدامی کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. در این صورت پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک طی ۷۲ ساعت مبلغ را به حساب شما برگشت می دهد.
آیا می توانم وجه سفارشم را به صورت اقساطی و یا از طریق چک پرداخت کنم؟
خیر، در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
ارسال سفارشات از چه راه هایی امکان پذیر است؟
در صورتی که ساکن شهر اصفهان باشید ارسال سفارش از طریق پیک خواهد بود. در غیر این صورت ارسال سفارش از روش های زیر امکان پذیر است:
ارسال با پست پیشتاز، ارسال با پست سفارشی، ارسال با باربری (ترمینال)، ارسال با تیپاکس، ارسال با TNT، ارسال با آرامکس.
هزینه ارسال سفارشات چگونه محاسبه می شود؟
هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد. در حال حاضر و به طور موقت، ارسال کلیه محصولات رایگان است.
سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
همه سفارشات آماده ارسال تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر هر روز تحویل واحد پست می شوند.
پس از پرداخت و ثبت سفارش، چقدر طول میکشد تا سفارشم دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بسته به محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه در تماس باشید.
آیا میتوانم سفارشی را که با پست پیشتاز ، ارسال شده رهگیری کنم؟
بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
خدمات پس از فروش
آیا میتوانم سفارشم را ابطال و یا اصلاح کنم؟
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک بر روی آیکون “ثبت سفارش” شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. در صورت ثبت نهایی سفارش، تا پیش از ارسال کالا می توانید سفارش خود را لغو کنید و یا تغییر دهید. برای این کار با پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین مرجوع نمودن کالا تا سه روز کاری بعد از تحویل به مشتری (به شرط باز نشدن بسته بندی کالا و درصورت عدم هرگونه خسارتی به کالا و بسته بندی آن) امکان پذیر است و البته هزینه ارسال اولیه و بازگشت کالا به عهده مشتری خواهد بود و مابقی هزینه تا ۷ روز کاری بعد از مرجوع نمودن کالا، به مشتری بازگردانده خواهد شد. برای انجام این موضوع بایستی ابتدا از طریق فرم ارسال پیام در صفحه “درباره ما” و یا ارسال ایمیل به support@vrbazaar.ir و همچنین به صورت تلفنی با فروشگاه هماهنگی لازم صورت گیرد. همچنین روش بازگشت کالا و شرکت حمل و نقل توسط فروشگاه تعیین میگردد. در غیر این صورت کالای خریداری شده غیر قابل عودت (برگشت) می باشد. هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد. جهت اطلاعات بیشتر لطفا صفحه قوانین خرید از فروشگاه وی آر بازار را ملاحظه فرمایید.
اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده ام مغایرت داشت چه اقدامی انجام دهم؟
با فروشگاه تماس گرفته و پیگیری کنید. در این صورت کالا بازگردانده خواهد شد و کالای مد نظر شما مجددا برای شما ارسال خواهد شد. جهت آگاهی کامل از شرایط بازگشت کالا، شرایط و قوانین مرجوع نمودن کالا در صفحه قوانین خرید از فروشگاه وی آر بازار را ملاحظه فرمایید.
در صورت مشاهده نقص یا خرابی در کالای ارسال شده یا عدم تطابق با ویژگی های درج شده در سایت چه اقدامی انجام دهم؟
در صورت وجود هرگونه نقص یا خرابی در کالای ارسال شده یا عدم تطابق با ویژگی های درج شده در سایت و تقاضای بازگشت کالا، خواهشمندیم ابتدا شرایط و قوانین مرجوع نمودن کالا، درج شده در صفحه قوانین خرید از فروشگاه وی آر بازار را مطالعه نمایید و در صورتی که محصول مورد نظر شما مشمول قوانین ذکر شده بود، با فروشگاه تماس بگیرید.
گارانتی
سرویس تست سه روزه
فروشگاه واقعیت مجازی وی آر بازار این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا ۳ روز پس از تحویل، دارای فرصت تست باشند و در صورت وجود هرگونه نقص فنی، حق بازگشت و تعویض کالا برای مشتری محفوظ است. توجه کنید که حد اکثر زمان تست کالا سه روز است و در صورت افزایش این زمان، سرویس باطل خواهد شد. در صورتی که کالای برگشتی، مطابق شرایط ذکر شده بسته بندی نشده باشد و در شرایط اولیه خود توسط شرکت دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. در صورت اتمام موجودی کالای مرجوعی جهت ارسال مجدد، کالای دیگری (با توافق مشتری) جایگزین و ارسال خواهد شد و یا وجه پرداختی توسط مشتری، تا ۴۸ ساعت پس از تایید نقص کالای مرجوعی توسط کارشناسان وی آر بازار، به حساب مشتری واریز خواهد شد. جهت آگاهی کامل از شرایط بازگشت کالا، شرایط و قوانین مرجوع نمودن کالا در صفحه قوانین خرید از فروشگاه وی آر بازار را ملاحظه فرمایید.
توجه: برای کالاهایی که دارای سرویس تست سه روزه باشند، در صفحه مربوط به خود محصول، وجود این سرویس اعلام خواهد شد.