شرکت مطرح خودروسازی هوندا در ادامه گسترش خط تولید مدل محبوب اتوموبیل های شهری (Civic) خود از ترفندی بی نظیر برای تبلیغ استفاده کرده است. در حالی که بسیاری از خودروسازان، برای ارائه ی جدید ترین ویژگی های خودروی خود از تبلیغ های ساده ۳۰ ثانیه ای تلویزیونی استفاده می کنند، هوندا برای نمایش مدل جدید خود (Honda civic Type R)، همزمان مرزهای میان واقعیت و رویا را درنوردید. داستان این تبلیغ رقابت همزمان و شانه به شانه دو راننده ی حرفه ای، یکی در واقعیت و دیگری در دنیای مجازی است – هر دو در دنیای واقعیت ترکیبی (mixed reality)
با مشارکت Microsoft Turn 10 Studios، راننده ی واقعیت مجازی Peter Jeakins که گیمر حرفه ای در یوتیوب است، ماشین مجازی خود را از شبیه ساز استودیوی مایکروسافت کنترل می کند و راننده ی واقعی Graham Rahal هم در پیست با اتوموبیل واقعی Type R رانندگی می کند. مسابقه ای که تا به حال نظیر نداشته است. راننده ای که در زمان کمتری به خط پایان برسد، پیروزی را از آن خود کرده است. مسیر و نوع خودروی هر دو رقیب یکسان است.
مسیر مسابقه برای جیکینز در استودیوی ویدیوگیم مایکروسافت شبیه سازی شده است و او در ابتدا مسیر را طی می کند. سپس گراهام که در مسیر اصلی مسابقه می دهد، تصویر مجازی خودروی جیکینز را می تواند از شیشه ی جلویی خودروی خود ببیند، گویی که واقعا او نیز در پیست حضور داشته باشد. برای ایجاد این تصویر بر روی شیشه خودروی گراهام، یک GPS روی سقف خودرو قرار گرفته است. این گونه رقابت ها را بیشتر در بازی های ویدیویی دیده اید، ولی هوندا به کمک مایکروسافت، آن را به واقعیت تبدیل کرده است.
البته این مسابقه به هیچ وجه منصفانه نیست. زیرا این رقابت برای جیکینز بیشتر شبیه یک بازی ویدیویی است در حالی که گراهام باید یک هوندای پر قدرت واقعی با شتاب بالا را کنترل کند. با این حال گراهام توانست در این رقابت از جیکینز پیشی بگیرد و یک ثانیه زودتر به خط پایان برسد.
خوشبختانه می توان انتظار داشت تکنولوژی شیشه جلوی اتوموبیل مجهز به واقعیت ترکیبی در آینده ای نزدیک گسترش پیدا کند و قطعا از آن برای زمینه های مختلف مانند آموزش و یا برای مسابقه های هیجان انگیز دیگری در آینده استفاده خواهد شد.
منبع: vrscout